Lägesrapport Måndag



Jag har haft världens härligaste helg, men fy bubblan vad den försvann fort. Och försvinna ska tydligen också det fina vädret göra, om man lyssnar på meteorologerna. Så jag undrar nu vart jag kan skicka mitt klagobrev?

Eftersom mitt missnöje över meteorologernas förutspådda väderomslag inte är så kul att skriva om listar jag istället här några andra viktiga punkter som är aktuella just nu.

 

  • I dag ska jag möta upp min karl på stan efter jobbet. Han har nämligen bjudit in mig som smakråd då han ska inhandla ett par nya solglajjer. Jag känner mig mycket hedrad, även om jag misstänker att det är ett projekt som kommer att dra ut på tiden.
  • För den musikintresserade kan jag meddela att Jonathan Johansson spelar på Gröna Lunds lilla scen i kväll. Klockan 20 är tiden, för den som är intresserad. Jag kommer dock inte att vara där, då jag förmodligen fortfarande irrar omkring inne på Åhléns solglasögonavdelning.
  • Av någon underlig anledning signade jag upp mig för att springa Vårruset med jobbet i morgon. Jag tänker naturligtvis inte springa, men promenera fem kilometer ska jag väl klara av. Inte för att jag känner mig särskilt sugen på hela jippot överhuvudtaget, men med tanke på att jag har fått en sponsortröja kanske jag inte kan dra mig ur. Den efterföljande picknickkorgen kanske kan få mig på andra tankar?
  • Läste att Loreen planeras att hyllas i Stockholm antingen i morgon eller på onsdag. Jag kanske ska hålla en tumme för att det blir i morgon, för då kanske jag kan använda det som ursäkt att slippa Vårruset...?
  • På onsdag blir jag med katt i några dagar. Jag ser så mycket fram emot att få återse lilla Colfax!
  • Något som har gäckat mig under ett par veckors tid är Den stora bikinifrågan. Jag har ett distinkt minne av att jag köpte en ny bikini förra året. Minns så väl hur jag stod i Åhléns provhytt och vred mig fram och tillbaka och provade miljoner olika bikinis. Jag är övertygad om att det även ledde till ett köp, men jag kan för mitt liv inte minnas vilken bikini jag i sådana fall skulle ha köpt. Nu har jag förvisso inte fått arslet ur vagnen och verkligen letat igenom alla lådor efter den påstådda nya bikinin, men efter att ha tittat lite snabbt kan jag inte hitta den. Jag undrar nu: Köpte jag verkligen en ny bikini, och i sådana fall hur ser den ut och var är den?
  • I dag har Ingeborg och Borghild namnsdag. Så tråkigt att jag redan har så många fina flicknamn på min lista över namn att ge min framtida dotter (som jag hoppas att jag får). Annars hade kanske Borghild seglat upp som favorit.
  • När jag ändå tog mig en titt i almanackan såg jag att det är annandag pingst i dag. Hade det varit för tio år sedan hade vi varit lediga i dag, men nu är den ledigheten flyttad till Nationaldagen istället. Surt. Och jäkligt snålt att man inte kan få vara ledig båda dagarna. Men nu en fråga. Varför firar man pingst egentligen? Fick man verkligen lära sig det i skolan?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0