Vegetariskt till middag



Dagens middag: Zucchinitagliatelle med svampsås.

Min karl är en köttälskare av stora mått, men i dag gick han med på ett vegetariskt alternativ till middag. Det var första gången jag försökte mig på denna rätt, och det blev riktigt gott. Dessutom var det enkelt att tillaga den, och alla rätter som uppfyller det kravet får ett plus i min bok.

Zucchinitagliatelle med svampsås

2 zucchinis
200- 300 champinjoner
2 schalottenlökar
salt och svartpeppar
400 gram krossade tomater
2 dl matlagningsgrädde
100 gram cocktailtomater
pinjenötter

Hyvla zucchinin på längden så att det blir långa strimlor som ser ut som tagliatelle. Denna ska sedan kokas, inte länge utan bara så att den blir varm.
Skiva champinjonerna och finhacka löken. Stek i några minuter så att de får lite färg. Häll över de krossade tomaterna och matlagningsgrädden. Låt puttra i 10 minuter och smaka sedan av med salt och peppar. Dela tomaterna och lägg i såsen. Låt det puttra i ytterligare några minuter.
Fördela zucchinitagliatellen på tallrikar och häll på såsen. Strössla över ett gäng pinjenötter. Servera med spenat, ruccola eller sallad av annan sort.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0