Viktplan

 
Jag har fått nog. Inte fan kommer jag gå ner i vikt om jag trycker i mig massa onyttigheter hela tiden. I två månaders tid har jag gått och inbillat mgi själv att jag kan gå ner fem kilo innan vi åker utomlands. Men sedan har den där jädra chokladen och allt annat gott lockat för mycket och jag har trillat dit. Igen och igen och igen. Nu är det bara två månader kvar, och den där viktminskningen känns som en omöjlighet.
 
Tänkte att jag börjar smått. Tisdag- fredag den här veckan ska jag äta nyttigt. Inga utsvävningar, bara följa det kostschema jag lagt upp. På lördag fyller jag dock år, och då kan jag få unna mig lite kolhydrater om jag vill. Och på söndag är det släktfika, och då tänker jag tillåta mig socker. Längre än så tänker jag inte planera. För det är när jag tänker långsiktigt som allt skiter sig.
 
Det bästa är att min kropp inte alls skriker efter choklad just nu. Den skriker efter kokt ägg med kaviar. Så. Himla. Tacksamt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0