Julafton

 
Julafton. Jag vet inte hur det är med er, men min julkänsla är lika med noll. Tittar jag ut genom fönstret ser det ut som att det är mitten av oktober. Snön lyser med sin frånvaro och det är plusgrader. Att jag ätit lussebullar till förbannelse de senaste veckorna har uppenbarligen inte hjälpt.
 
Julen är min favorithögtid. Jag älskar allt som har med julen att göra (bortsett från trängseln i affärerna). I år är det dock annorlunda. Det har säkert att göra med att det har varit ett skitår, och tanken på att farmor inte är med i dag gör alldeles för ont. Men jag ska försöka att inte gråta över det i dag, det har jag gjort alldeles för mycket de senaste dagarna. Jag ska försöka fokusera på alla som faktiskt är där.
 
Det blir för övrigt ett kort julfirande. För i morgon åker vi till värmen. Overkligt.
 
God Jul!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0