Monday

 
Men jisses, vilken fantastisk dag det här har varit!
 
 
Först försov jag mig, eftersom larmet var inställt på en annan dag. Vaknade när Alex larm började tjuta två timmar senare, utan att förstå att jag också måste parvla mig upp ur sängen.
 
Väl framme på jobbet trodde jag att jag kunde få vila lite från jobbiga tyskar, men istället fick jag veta att det kommer nya tyskar på besök i morgon och att det var tusen saker som behövde kollas upp inför det.
 
Jag åt en, förvisso väldigt god, kebabsallad till lunch. Sedan dess har jag luktat vitlök ur käften. Inte trevligt för någon. Snart kommer Alex hem, undrar om han vill ha en puss?
 
Sjuk har jag känt mig hela dagen. Men efter lunchen var det som om förkylningen bestämde sig för att ta knäcken på mig, för då blev jag även illamående utan dess like. Jag misstänker att det bara var på ren vilja som jag lyckades undvika att spy över hela skrivbordet.
 
 
Måndagar. Sällan roliga dagar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0