Brunch på Marie Laveau

 
Söndagar är perfekta brunchdagar, och jag skulle vilja slå ett slag för Marie Laveaus brunch. Eller ja, egentligen är den kanske inte så typiskt brunchig (Inte som till exempel American Table, där det serveras en buffé av gottigheter), då man beställer in en rätt som om man går på vilken restaurang som helst. Men de har lite enklare rätter att välja på, till lite billigare priser.
 
Det var alltså här jag och Alex hamnade igår, av en ren slump, då vi behövde fylla på med energi efter att ha tvingats åka ersättningsbussen från helvetet mellan Fruängen och Zinkensdamm då tunnelbanan inte gick. Bussen försökte steka oss levande, och jag trodde nästan att jag hade kissat på mig när jag klev av den, tills jag insåg att det var svett. Då förtjänar man faktiskt brunch på Marie Laveau.
 
Jag åt deras chili på högrev med jalapeños, gräddfil och nachochips (fast jag hoppade över chipsen). I mitt tycke hade den gärna fått serveras med lite mer grönsaker, men i övrigt var den väldigt god.
 
Alex drog till med en pulled pork- smörgås. Den fick tummen upp.
 
God mat. Trevligt ställe.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0