Grand Hotel

 
Jag har länge tänkt att jag och Alex ska checka in på ett hotell i stan och bara njuta av att lyxa till det lite i vardagen utan att behöva åka längre än ca 17 minuter med tunnelbana. Och nu föll det sig så himla bra att en vän till en kollega arbetar på Grand Hotel, och vi blev erbjudna Friends & Family- rabatt där. Ett erbjudande som var alldeles för generöst för att vi inte skulle nappa på det. Så igår checkade vi in på stans finaste hotell.
 
Så här såg vårt rum ut.
 
 
Vi hade packat med oss badkläder, så självklart besökte vi Spa & Fitness- avdelningen. Med tanke på att det var så galet varmt ute var det otroligt skönt att få bada lite (även om det var väldigt varmt i vattnet).
 
 
När vi var färdigbadade tog vi ss en promenad bort till Stureplan och åt middag på East. Jag chockerade inte i mitt val av mat, utan körde på de sedvanliga koreanska pannkakorna till förrätt och den marinerade fläskkarrén till varmrätt. Lyxade dock till det med en liten chokladtryffel till dessert. För att sätta ytterligare guldkant på kvällen.
 

Och vad är väl en vistelse på Grand Hotel utan ett besök i Cadierbaren? Så innan vi kröp ner under de fluffiga
duntäckena tog vi oss varsin drink där.
 
 
Och i morse var det så dags för frukosten. Jag ÄLSKAR hotellfrukostar, och den här gången blev jag sannerligen inte besviken. De hade allt man kunde tänka sig. Till och med två olika sorters gröt! Det var som att komma till frukosthimlen. Och att lokalerna var fantastiska gjorde ju inte saken sämre.
 
 
Vill man lyxa till det lite kan jag verkligen rekommendera Grand Hotel. Oavsett om man är i huvudstaden på besök, eller om man (som jag och Alex) bor här men vill sätta lite guldkant på tillvaron.
 
Hotellet har dessutom ett erbjudande som sträcker sig året ut. Se det HÄR.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0