Hallarby

 
Igår åkte jag med mina föräldrar och min farfar till det ställe som var mitt sommarparadis när jag var barn. Ett paradis där även min pappa tillbringade sina somrar när han var ett barn. Farmor och farfar hyrde ett hus i Hallarby utanför Enköping under massa år, och jag älskade det stället. Vi försökte räkna ut när jag var där senast, och det måste ha varit 1998- 1999 någon gång, då jag och pappa åkte och hälsade på vänner som bor i huset nu. Så det var på tiden att jag fick komma ut dit igen.
 
Första stoppet blev hemma hos Eva. Hon bor i det gula huset på bilden ovan. Där bjöds det på rosé, fika och smörgåsar.
 
 
Efter att ha fyllt på med lite energi åkte vi vidare till Härkeberga. Där firade vi Midsommar när jag var barn. Dansade runt midsommarstången medans folkdräktsklädda män och kvinnor sjöng och spelade dragspel. Jag tvingade pappa att stå i kön till ponnyridning och för att åka häst och vagn. För inte ville jag missa det! Mina bästa midsommarminnen har jag därifrån.
 
 
Sedan åkte vi till huset som farmor och farfar hyrde, där Marie och Ulrik bor nu. Det ser inte riktigt ut som det gjorde för tjugo år sedan, men de har renoverat det så att det är kanonfint nu. Allt såg dock betydligt mindre ut än som jag minns det. Men så är det väl med det mesta när man växer upp.
 
 
Vi blev bjudna på middag, och jag åt så mycket att jag nästan rullade fram när vi gick därifrån. Så vansinnigt bra dag, och det var härligt att promenera omkring på grusvägarna där jag gått så många gånger förr.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0