Sålt

 
För ett tag sedan köpte Alex och jag nytt köksbord och nya stolar. Mitt gamla bord förpassades då till ett hörn av vardagsrummet, där det mest har stått i vägen. Om Alex hade fått bestämma hade vi slängt det där bordet för längesen. Men nu fick han inte bestämma, och istället har han fått höra mig tjata om att jag ska sälja det.
 
Igår fick jag äntligen arslet ur vagnen och la upp bordet på Blocket. På kvällen hade jag en köpare, och nu var de här och hämtade det. Femhundra kronor rikare, och med en vetskap att någon annan kommer ha användning av mitt fina bord.
 
Nu ska jag se om jag inte kan kränga min gamla soffa också. Och kanske kan jag leta fram ännu fler saker ur gömmorna...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0