Vingård mitt i stan

 
Av en ren slump sprang vi på en stor park innehållandes en vingård. Mitt i Prag. Det var det mest oväntade på vår resa, och också en av de bästa sakerna. Nästan inga turister hade hittat dit, och det var oerhört fridfullt att sitta där och njuta av lugnet. Jag njöt även väldigt mycket av min apfelstrudel som jag beställde. Lite socker gör ju som bekant susen för trötta själar.
 
Nu vet jag ju självklart inte vad stället heter, vilket kanske är en bra grej att ha koll på om man ska tipsa om något. Men det ligger i en stor park som är öster om Gamla Stan. Man kan ju annars googla eller fråga sig fram... Men åker du till Prag kan jag rekommendera ett besök här!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0