Årets första dopp i Sverige

 
Det råder en galen värmebölja i Stockholm just nu (i hela landet, för övrigt), och varken jag eller Alex orkar ta oss för några stora projekt. Att flänga runt och titta på saker och sånt har inte lockat. Så i dag tog vi bussen till Bredäng och promenerade ner till Mälarhöjdsbadet. Jag hade aldrig varit där förut (skämmes), men Alex hängde där mycket när han var yngre.
 
Vi hittade en plätt i skuggan där vi kunde lägga ut våra filtar utan att vara rädda för att bränna oss sönder och samman. Solkräm skyddar ju inte hur bra som helst om man ligger och steker sig i som en grillad korv i solen i flera timmar. Skuggan är med andra ord min bästa vän sådana här dagar.
 
Det är med glädje jag kan meddela att jag nu har badat i svenskt vatten i år. Och det var inte alls särskilt kallt, vilket förvånade mig. Bara alldeles, alldeles underbart. Så Mälarhöjdsbadet vill jag definitivt besöka snart igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0