Pappas födelsedagsfest

I lördags firade vi min numera sextioårige far med en stor fest. Det föregicks av ett himla fixande redan på fredagen, då jag och Alex hjälpte till att få iordning lokalen (lunchrummet på pappas jobb). Tänk att det kan ta så lång tid att klä in några bord i en pappersduk... Men vi blev ju bjudna på varmkorv, och varken jag eller Alex tackar ju nej till mat.
 
Festen blev lyckad, och det var kul att träffa mamma och pappas kompisar. Många hade jag inte träffat på flera år. Jag och Alex var kvar till the bitter end, och vi passade på att ställa iordning bord och stolar igen, så att vi slapp fixa det på söndagen. Inte det jag helst gör klädd i finklänningen, men vad gör man inte för att få lite sovmorgon.
 
Förutom att det var en trevlig fest, ger jag också en stor tummen upp till att det blev så vansinnigt mycket mat över. Jag har matlådor till hela veckan, och det finns ändå så mycket kvar att jag och Alex kan äta rester till middag några dagar. Perfekt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0