Min lördag

 
I dag är det lördag. Inte för att det spelar så himla stor roll längre vilken dag det är, jag är ju ledig alla dagar. Går och väntar på att bebisen ska behaga att titta ut. Det är dessutom bara två dagar kvar tills det är dags, om den lille behagar att passa tiden. Men hen får gärna dröja ytterligare ett par dagar för min del. Jag har lite saker att fixa med, och det skulle vara skönt att få det gjort innan.
 
Så. I dag har jag fixat. Släpade mig hela vägen in till stan och shoppade lite saker jag kommit på att jag behöver. Som smyckesskrin och kuddfodral. Det var dock inte någon särskilt behaglig tripp, och den drog ut på tiden eftersom jag inte kunde gå snabbare än med myrsteg då allt annat (och det också i och för sig) gjorde jätteont. MEN jag hittade nästan allt jag skulle ha, och jag kom hem till slut.
 
Resten av eftermiddagen tillbringade jag och magen i soffan. Lite senare fick jag ett ryck och fortsatte "Den Stora Rensningen" här hemma. Linneskåpet fick sig en uppryckning, och jag fick ihop ytterligare en kasse med saker som ska skänkas till Myrorna. och mer ska det bli! Fortsättning följer i morgon.
 
Har tryckt i mig en halv påse kinapuffar också. Pricken över i:et denna lördag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0