Brunch på Herr Julius på Strand Hotel

 
Egentligen var tanken att vi skulle gå på brunch på Grand Hotel, men eftersom det inte fanns bord där förrän om en månad fick det bli brunch på Herr Julius på Strand Hotel vid Nybroviken i dag istället. Grand Hotel tar vi om en månad (Alex tyckte absolut att vi skulle gå på båda, och vem är jag att säga nej till det...).
 
 
 
Tyvärr motsvarade inte brunchen mina förväntningar. Det varma utbudet var väldigt begränsat till prinskorv, ägg och bacon (som ni ser på bilden), nåt kött, kokt potatis och potatisklyftor med lite annat i ugn. Det kalla utbudet var inte heller så stort, och för mig som inte äter charkuterier och tillfälligt inte gravad lax blev det ännu mindre då det inte fanns några direkta andra bra alternativ. Det som fanns och som jag åt var väldigt fräscht och gott, men jag hade önskat ett större utbud.
 
 
Men att utbudet var lite av en besvikelse gjorde ju inte att jag åt mindre. Det godaste på den här tallriken var potatisklyftorna med aioli. Älskar aioli!
 
 
Klämde självklart i mig plättar med sylt och grädde. Det var nog det bästa på hela buffén! Men jag tycker å andra sidan alltid att pannkakorna är det godaste... Det brukar vara jag och barnen som trängs när vi ska plocka på oss sådana.
 
 
 
 
Dessertbordet såg lovande ut. Det är viktigt att det finns mycket att välja på när det kommer till det. Ett klent dessertbord drar ner helhetsbetyget på vilken fantastisk brunch som helst.
 
Vet inte om det var för att jag var proppmätt, eller om det berodde på något annat, men när det väl var dags att hugga in på godsakerna tog det stopp. Äppelpajen var fantastiskt god, men av någon anledning serverade de den med vad jag gissar var någon form av kvarg som bara smakade syrlig/ surt. Till paj ska det ju serveras vaniljsås! Eller åtminstone något som smakar vanilj. Fick hämta grädde från plättarna istället.
Creme Bruléen och chokladmoussen var helt ok, men de kändes alldeles för söta så jag smakade bara på dem innan jag gav upp (trodde aldrig det skulle hända att jag lämnade sötsaker...). Den lilla chokladkakan gick väl an, men den var rätt tråkig och jag var alldeles för mätt för att orka trycka i mig hela.
 
Tyvärr blev alltså även dessertbordet en besvikelse (av det jag testade där). Det fanns även olika ostar och sånt, men det är inte heller min grej.
 
Ett stort plus dock till att kaffe, te och juice ingick i priset (som är 325:-). Vi drack nästan två stora flaskor färskpressad apelsinjuice, fantastiskt gott.
 
Men nu ser jag fram emot Grand Hotels brunch om en månad!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0