Buffelmozzarella

 
Jag vet inte om jag har skrivit om det tidigare, men ungefär en gång i månaden har vi knytkalasmiddag med Alex gamla KTH- vänner. Vi är tre par plus en singelkille som ses hemma hos varandra enligt ett rullande schema, och varje par ansvarar för varsin rätt.
 
Nu i torsdags var vi hemma hos Hubbe och Malin på Östermalm, och jag och Alex stod för förrätten. Eftersom vi hade lite ont om tid efter jobbet den dagen bestämde vi (vilket innebär jag, då Alex inte hade funderat så mycket över vad vi skulle servera) att det fick bli något enkelt. En capresesallad.
 
Det är ju något som jag knarkar i omgångar, kan äta det varje dag i flera veckors tid utan att tröttna. Men när jag äter det köper jag mozzarella i vanlig butik, som egentligen är rätt smaklös. Den här gången gick vi all in och jag köpte en riktigt fin buffelmozzarella för dyra pengar i Hötorgshallen. Och jisses, vilken skillnad på smak! Den var helt fantastisk!
 
Hoppas nu bara inte att jag hamnar i det där once you go snordyr buffelmozzarella you never go back to the one du köper på Hemköp. För då blir det dyrt för mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0