De säger det är nåt med benen. Men ingenting har någonsin varit mer fel.

Herrejäklar i mig. Jag har i dag arbetat min första dag i butik. För att sammanfatta det hela. Jag har gjort väldigt många saker, men jag kan inte riktigt komma på vad jag har gjort. Men jag har stått och gått HELA dagen. Jag, som annars bara sitter vid ett skrivbord och knappar på en dator och som under hela jul och nyår mest har suttit på mitt arsle i soffan och inte gjort någonting. Helt plötsligt ska man vara aktiv, och bära och flytta saker (aka använda sina obefintliga muskler) tills man blir alldeles varm och äcklig, plocka upp varor, skriva skyltar, kontrollera att frukten är fräsch varannan timme, få en snabblektion om hur kassan fungerar, pressa kartonger och köra manuell truck. Ja jäklarimig.

Mina ben och fötter har väl mått bättre än vad de gör just nu. Jag lär ha en skön träningsvärk i morgon. Förmodligen kommer även huvudet att vara lite tröttare än vanligt, i synnerhet som att jag inte får den sömn som jag faktiskt behöver då jag hellre sitter uppe sent om kvällarna. Och jag förstår inte hur jag ska orka tre veckor till i butik. Ge mig en dator och en kontorsstol!




OBS: Den här bilden har ingenting med mitt förra inlägg att göra. Den bara får vara med för att visa att det är de här fötterna som gör ont. (Ni behöver ju inte lägga någon större vikt vid mina extremt bleka ben.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0